עוד לא כתבתי דבר על התערוכה בה אני משתתפת וכבר אני אורזת את חפציי ועוברת לדבר הבא. כך עוברים חיי. מירוץ מפרויקט לפרויקט, מטירוף לטירוף, מהתמסרות מוחלטת להתמסרות מוחלטת, ממלאכה למלאכה, מרעיון לרעיון. ומה עם הרווח ביניהם, אני שואלת, איפה נמצאת אני, אני שואלת ואין לי תשובה. לפעמים אני הרעיון, התשוקה, הצורך, העשייה, הריצה, החיפוש אחר השלמות, ההתעקשות על הפרטים, הדיוק, ההקפדה, ההתמסרות לחלום, לחזון, למוחלט המשובח, לשביעות הרצון הרגעית בגמר הפרויקט ולריצה לפרויקט הבא. ההתמסרות עצמה, הטוטלית, הבלתי מתפשרת, המרוכזת, התובענית, ההתמסרות הזו היא כנראה מי שאני.
אז הנה ההזמנה לתערוכה –
והנה צילום של העבודה –
והנה טקסט המלווה –
והנה השיר שממנו לקוח הקטע שמוצג בעבודה –
והנה צילום שלי מפתיחת התערוכה יחד עם העבודה –
אז זהו, דיווחתי, תיעדתי, עשיתי מה שצריך ועכשיו אני רצה לסיים עוד כמה פרויקטים נוספים שממתינים לתשומת לבי ומיד אחר כך להדפיס שירים לפסטיבל בניקרגואה, אליו אני יוצאת מחר בלילה.
אודות ditironen
דיתי רונן היא משוררת, כלת פרס אקו"ם לשירה בעילום שם, פרס קוגל לספרות ופרסים נוספים בארץ ובעולם, עורכת ספרי שירה וכן עורכת ומנחה מפגשי שירה במסגרת עמותת שותפים למסע. פרסמה 12 ספרי שירה, מחציתם בעברית והאחרים בשפות אחרות. עוסקת במחקר תיאטרוני ובמדיניות תרבות, יועצת מדיניות תרבות וניהול אמנויות לקרנות, למוסדות תרבות ואמנות, למועצות ולרשויות מקומיות ואזוריות, ופעילה במאבק לקידום מדיניות תרבות בישראל. ד"ר רונן הנה בעלת תואר השלישי (בתיאטרון, אוניברסיטת תל אביב). היא תלמידה של פרופ' יעקב רז (תואר שני, תואר שלישי ועוד). מחקרה עוסק בעצמי של שחקן התיאטרון בזמן המופע. לומדת בודהיזם וחוקרת אסתטיקה, בעיקר של זן בודהיזם (יוגן). מתרגלת. תלמידה של ד"ר בעז עמיחי.
בשנים 2008-2018 לימדה באוניברסיטה העברית; בשנים 1999-2006 ניהלה במשרד התרבות (מינהל התרבות) את תחומי התיאטרון והספרות וריכזה את תחום מדיניות התרבות; ובשנים 1997-1999 ניהלה בעיריית תל אביב (האגף לאמנויות) את תחומי התיאטרון והספרות. קודם לכן עסקה בניהול, בתיאטרון ובחינוך מיוחד.