חופשת סמסטר

הרהור קצר על חופש ועל צמד המילים חופשת סמסטר.

המשמעות משתנה לאורך השנים. זה אותו חופש שמתקיים בזכות המסגרות המארגנות שמתקיימות סביבו, זו אותה חופשה ובכל זאת יש לה משמעויות שונות שאינן מתחברות זו עם זו.

כשהייתי ילדה, המשמעות הייתה שאמא שלי יוצאת לחופשה. חופשה אצל אמי הייתה תמיד מחוץ לבית, בדרך כלל לא עם ילדים. כלומר, משאירים אותי באיזשהו מקום ויאללה ביי, נוסעים. בדרך כלל תקעו אותי במקום שהסתדר להם, נגיד בכפר אתא או בכל מקום אחר שהסכים לקבל אותי ללא תמורה כספית. פעם אחסנו אותי בבית ילדים בשבי ציון. זה היה במימון של דודה בלנש, שהייתה ערירית, וזאת הייתה אמורה להיות גם "חופשה" עבורי. הייתי אולי בת חמש. חליתי מאד, חום גבוה מאד, והם נאלצו לבוא לבקר אותי בחוליי. נסענו לנהריה, קנו לי נעליים אדומות וגלידה ובו במקום החלמתי והוחזרתי לאחסון בבית הילדים.

כשהייתי סטודנטית, המשמעות הייתה שזה הזמן לעבוד באינטנסיביות, להרוויח קצת יותר בימים, ולהשלים בלילות את החובות לאוניברסיטה. נהגתי לארגן לעצמי עבודות במשק בית, בקונדיטוריות וכד', עבודות שנעשות בשעות היום, ובלילות כתבתי את העבודות שהיה עליי להגיש. זה היה מאתגר ואהבתי את האינטנסיביות הזו שדחקה בי. המסגור של הזמן אהוב עליי.

גם היום אני אוהבת את המסגור של הזמן, את חלופי העתים, את העובדה שמסתיים דבר אחד ומתחיל דבר אחר. וכיום המשמעות של חופשת סמסטר היא שאני יוצאת לחיי שלי. כאילו קודם לא חייתי את חיי שלי. אני מלמדת רק בסמסטר הראשון, בכל זאת יוצא שכשמתחילה חופשת הסמסטר, נפער איזה לוע בנפש שאומר לי לקום ולצאת לענייניי. אני נתקפת נדדת, לוקחת את המחשב, כמה בגדים, ויוצאת לדרכי.

כל זה מתחיל מסתבר הערב, עם צאתי לשבוע כתיבה. זהו אירוע הנדדת הראשון שלי השנה, ואחריו יבואו עוד נדודים.

אהיה במקום שאין בו WIFI, התאמינו?

אז אחלו לי בבקשה שבוע של כתיבה פוריה ומוצלחת, ושתשרה עליי הרוח, ונתראה באמצע בשבוע הבא 🙂

מאחלת לכולנו שבוע טוב 🙂

אודות ditironen

אני משוררת ומרצה באוניברסיטה העברית, עוסקת בשירה, בעריכה של ספרי שירה, במחקר תיאטרוני ובמדיניות תרבות, יועצת בתחום ניהול אמנויות ומדיניות תרבות ופעילה במאבק לקידום מדיניות תרבות בישראל. התואר השלישי שלי (בתיאטרון, אוניברסיטת תל אביב, מנחה: פרופ' יעקב רז) עוסק בחווית העצמי של שחקן התיאטרון בזמן המופע. פרסמתי מאמרים ומסות בתחומי עיסוקי וכן ששה ספרי שירה, מהם שניים ראו אור בצרפת. שיריי מתפרסמים באנתולוגיות ובכתבי עת בעברית ובשפות רבות אחרות ואני מרבה להופיע עמם בפסטיבלים ובבמות ספרותיות בארץ ובעולם. על שירתי זכיתי בשלושה פרסים בינלאומיים, ביניהם בפרס היוקרתי של פסטיבל טרה פואטיקה. ספרי האחרון, "שיבת הבית ונדודיו", זכה בפרס קוגל לספרות יפה. בשנים 1999-2006 ניהלתי במשרד התרבות (מינהל התרבות) את תחומי התיאטרון והספרות וריכזתי את תחום מדיניות התרבות, ובשנים 1997-1999 ניהלתי בעיריית תל אביב (האגף לאמנויות) את תחומי התיאטרון והספרות.
פוסט זה פורסם בקטגוריה שירה, תיאטרון, מדיניות תרבות וניהול אמנויות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על חופשת סמסטר

  1. דורית הגיב:

    לדיתי, איחולים לכיף עם המוזה שתשהה בחברתך שבוע ימים, שולחת לך דורית

להשאיר תגובה

